Μετά το μάθημα των Θρησκευτικών που μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών και ετοιμάσαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι, στο μάθημα της Μελέτης "Είμαστε παιδιά και έχουμε δικαιώματα" χωριστήκαμε σε δύο ομάδες με σκοπό να πάρουμε μέρος σε μια συζήτηση με
θέμα τα υπέρ και κατά της παιδικής εργασίας, αξιοποιώντας τη στρατηγική των
αντιγνωμιών.
Αντιγνωμίες
Πρόκειται
για τεχνική ανταλλαγής αντίθετων απόψεων μεταξύ ομάδων ή ατόμων. Βοηθά
τα παιδιά να ασκηθούν στον διάλογο, στην ανεύρεση επιχειρηματολογίας,
στην ύπαρξη αντίθετων απόψεων, στην τέχνη της πειθούς. Βοηθά επίσης στην
έκφραση ακραίων απόψεων και γνωμών στο ασφαλές περιβάλλον του σχολείου.
Οι αντιγνωμίες δεν είναι αυτοσκοπός. Αποτελούν μέρος της διερευνητικής
διεργασίας ενός θέματος και συνήθως συνοδεύονται από συμπεράσματα και
συζήτηση στην τάξη.
Ονομάσαμε την εκπομπή "Η ώρα της αλήθειας", επιλέξαμε τον Μάριο συντονιστή της συζήτησης και ξεκινήσαμε.
Οι ομάδες
Α ομάδα: Θα υποστηρίξει την άποψη πως τα παιδιά δεν πρέπει να εργάζονται.
Α ομάδα: Θα υποστηρίξει την άποψη πως τα παιδιά δεν πρέπει να εργάζονται.
Β ομάδα: Θα υποστηρίξει την άποψη πως τα παιδιά πρέπει να εργάζονται.
Επιχειρήματα ομάδων
Κατά της παιδικής εργασίας
Υπέρ της παιδικής εργασίας
Τέλος, μετά την παρουσίαση των επιχειρημάτων των ομάδων και με ομαδική συζήτηση υιοθετήθηκε η θέση ότι η παιδική ηλικία πρέπει να είναι σεβαστή από τους μεγάλους και πρέπει να εφαρμόζονται τα δικαιώματα των παιδιών όπως αναφέρεται στη Σύμβαση των
Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.