Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Παρασκευή 18 Μαΐου 2018

Παιδική εργασία by six thinking hats


Στο μάθημα της Γλώσσας "Του κόσμου τα παιδιά" αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα της παιδικής εργασίας με την τεχνική των έξι σκεπτόμενων καπέλων.

«Τα καπέλα» του De Bono, ενώ είναι ένας τρόπος οργάνωσης της σκέψης, προάγει την κοινωνικο-συναισθηματική εκπαίδευση, γιατί δημιουργεί μια ατμόσφαιρα τάξης που στηρίζεται στη συνεργασία, την ανταλλαγή, την αλληλεπίδραση, τη δημοκρατικότητα, την υπευθυνότητα και το σεβασμό (Lipman, 1999).. Επεξεργάζεται όχι μόνο τις γνώσεις αλλά τα συναισθήματα, τις εμπειρίες, τις στάσεις, τις αντιλήψεις, τα στερεότυπα, τις ιδέες, τα όνειρα, τις αξίες και τα ιδανικά (Buzan, 1993).  Από την αυτοαντίληψη και τον αυτοέλεγχο μέχρι το δημιουργικό  συνεργατικό «εμείς» και αυτό με την απόλαυση έξι χρωματιστών καπέλων.   

Άσπρο καπέλο:Οι πληροφορίες μας



Μπλε: Με αυτό το καπέλο συντονίζουμε τις συναντήσεις. Ελέγχουμε την πρόοδο των διαδικασιών, δείχνουμε τα βήματα που η συζήτηση θα ακολουθήσει. 


     
    Κόκκινο:Με αυτό το καπέλο κοιτάμε τα προβλήματα διαισθητικά, καταθέτοντας αυθόρμητες αντιδράσεις και συναισθήματα.     





Έγραψαν:
- Δεν είναι δίκαιο να εργάζεται από τόσο μικρή. Εμπρός τι κάθεστε, σηκωθείτε από τα θρανία, Πάμε να της δώσουμε κάποια χρήματα για να μην εργάζεται και να μπορεί να πάει στο σχολείο.
- Μα είναι δυνατόν να δουλεύει από τέτοια ηλικία! Αν ζούσε εδώ, θα απαγορευόταν να δουλεύει.
- Τι κρίμα να χρειάζεται να δουλεύει και να μην μπορεί να πάει στο σχολείο.
- Στενοχωριέμαι  που η Παντμίνι είναι μέλος μιας φτωχής οικογένειας και εργάζεται από μικρή. Πρέπει να πείσει τους γονείς της να πάει στο σχολείο και να έχει περισσότερο χρόνο για παιχνίδι γιατί η παιδική ηλικία είναι η καλύτερη.
- Τι κρίμα για την Παντμίνι να μην μπορεί να πάει σχολείο και να αναγκάζεται να δουλεύει. Οι μεγάλοι δεν την σκέφτονται καθόλου!




Μαύρο: Με αυτό το καπέλο ψάχνουμε όλες τις αρνητικές πλευρές της ιδέας που εξετάζουμε.
 







 Έγραψαν:
- Χμ! Δεν της φτάνει που εργάζεται και κερδίζει το ψωμί της, θέλει να πάει και στο σχολείο. Τι τα θες κορίτσι μου, μια χαρά είσαι για την κατάστασή σου.
- Δεν με νοιάζει πόσο δουλεύεις και αν χάνεις το παιχνίδι σου. Εγώ ενδιαφέρομαι μόνο για τον εαυτό μου.
 








Κίτρινο: Εκφράζει τον τρόπο με τον οποίο κάτι μπορεί να λειτουργήσει, τη θετική στάση, τα προβλεπόμενα ως θετικά αποτελέσματα, την ευοίωνη προοπτική, τις θετικές συνέπειες που μπορεί να επιφέρει στο μέλλον.

 






Έγραψαν:
-Δες το θετικά. Με τη δουλειά που κάνεις, θα βγάλεις χρήματα και ύστερα θα μπορείς να πάρεις ό,τι χρειάζεσαι για το σχολείο.
- Εμείς θα σε βοηθήσουμε και θα σου δίνουμε φαγητό για την οικογένειά σου για να μην δουλεύεις και να μπορείς να πας στο σχολείο.
 




Πράσινο: Με αυτό το καπέλο ψάχνουμε να βρούμε δημιουργικές εναλλακτικές λύσεις σε ένα πρόβλημα.






  
Έγραψαν:
- Η Παντμίνι θα μπορεί να εργάζεται για να βοηθάει την οικογένειά της, αλλά λιγότερες ώρες για να μπορεί να πάει στο σχολείο και να έχει και χρόνο για παιχνίδι.
- Θα μπορεί η Παντμίνι μόλις μαζέψει αρκετά χρήματα, να πάει στο σχολείο. Δεν πειράζει αν καθυστερήσει κάποια χρόνια. Ποτέ δεν είναι αργα να πραγματοποιήσει το όνειρό της! 





Στο τέλος βγάλαμε τα καπέλα, έγινε συζήτηση και όλοι μαζί αποφασίσαμε ποια στάση θα υιοθετήσουμε. Αποφασίσαμε ότι η παιδική εργασία θα πρέπει να απαγορευθεί παντού, να μην καταστρατηγούνται οι νόμοι και τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...