Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2015

Σπίτι με κἠπον

Στην ενότητα της Γλώσσας  "Στη γη και στη θάλασσα" διαβάσαμε το ποίημα Σπίτι με κήπον

                                Ήθελα να 'χω ένα σπίτι εξοχικό
                                 μ' έναν πολύ μεγάλο κήπο – όχι τόσο
                                 για τα λουλούδια, για τα δέντρα, και τες πρασινάδες
                                 (βέβαια να βρίσκονται κι αυτά· είν' ευμορφότατα*)
                                  αλλά για να 'χω ζώα. Α να 'χω ζώα!
                                  Τουλάχιστον επτά γάτες – οι δυο κατάμαυρες,
                                   και δυο σαν χιόνι κάτασπρες, για την αντίθεση.
                                   Ένα σπουδαίο παπαγάλο, να τον αγροικώ*
                                   να λέγει πράγματα μ' έμφαση και πεποίθησην*.
                                   Από σκυλιά, πιστεύω τρία θα μ' έφθαναν.
                                   Θα 'θελα και δυο άλογα (καλά είναι τ' αλογάκια).
                                   Κι εξάπαντος* τρία, τέσσερα απ' τ' αξιόλογα
                                   τα συμπαθητικά εκείνα ζώα, τα γαϊδούρια,
                                   να κάθονται οκνά*, να χαίροντ' οι κεφάλες των.

                                                                Κωνσταντίνος Καβάφης,
                                                             Άπαντα Ποιητικά, εκδ.Ύψιλον

Στη συνέχεια σχεδιάσαμε το σπίτι, δέντρα και ζώα και τα κολλήσαμε σε χαρτί του μέτρου.






Στην άσκηση 9 του μαθήματος  φορέσαμε τα καπέλα για να επιλύσουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ιδιοκτήτης αφού  ο πληθυσμός των ζώων του κήπου έχει αυξηθεί.

Τα κόκκινα καπέλα περιέγραψαν τα συναισθήματα του ιδιοκτήτη στην κατάσταση που βρίσκεται. 
Τα μαύρα καπέλα σχολίασαν με πνεύμα αντίδρασης την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο ιδιοκτήτης του σπιτιού.
Τα κίτρινα καπέλα προσπάθησαν να διακρίνουν το θετικό της κατάστασης. 
Τα πράσινα καπέλα πρότειναν εναλλακτικές προτάσεις για να λυθεί το πρόβλημα  της αύξησης των ζώων του κήπου.




Επειδή όμως οι προτάσεις ήταν πολλές και δεν  μπορούσε εύκολα ο ιδιοκτήτης να επιλέξει ποια θα υιοθετήσει αποφασίσαμε να τον βοηθήσουμε με τον διάδρομο της συνείδησης.


ΟΙ μαθητές έφτιαξαν δυο παράλληλες σειρές και καθώς ο ιδιοκτήτης περνούσε ανάμεσά τους φώναζαν την πρότασή τους.
Τελικά αποφασίστηκε να χαρίσει τα άλογα στον ιππικό σύλλογο, τις γάτες και τα σκυλιά σε εθελοντές και τα γαϊδούρια στους αγρότες.
Έτσι  προσεγγίσαμε το πρόβλημα  από  διαφορετικές οπτικές και βοηθήσαμε τον ιδιοκτήτη να βρει  μια λύση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...