Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022

Από πολιτισμό σε πολιτισμό by six thinking hats

Στο μάθημα της Μελέτης "Από πολιτισμό σε πολιτισμό" αποφασίσαμε να εξετάσουμε την ομοιότητα των δημιουργημάτων των λαών με την τεχνική των έξι σκεπτόμενων καπέλων. 
«Τα καπέλα» του De Bono, ενώ είναι ένας τρόπος οργάνωσης της σκέψης, προάγει την κοινωνικο-συναισθηματική εκπαίδευση, γιατί δημιουργεί μια ατμόσφαιρα τάξης που στηρίζεται στη συνεργασία, την ανταλλαγή, την αλληλεπίδραση, τη δημοκρατικότητα, την υπευθυνότητα και το σεβασμό (Lipman, 1999). Επεξεργάζεται όχι μόνο τις γνώσεις, αλλά τα συναισθήματα, τις εμπειρίες, τις στάσεις, τις αντιλήψεις, τα στερεότυπα, τις ιδέες, τα όνειρα, τις αξίες και τα ιδανικά (Buzan1993).  Από την αυτοεκτίμηση και τον αυτοέλεγχο μέχρι το δημιουργικό  συνεργατικό «εμείς» και αυτό με την απόλαυση έξι χρωματιστών καπέλων. 
 
 


Άσπρο καπέλο: Οι πληροφορίες μας
Τα δημιουργήματα των λαών μοιάζουν μεταξύ τους.   
                     Μπλε: Με αυτό το καπέλο συντονίζουμε τις συναντήσεις. Ελέγχουμε την πρόοδο των διαδικασιών, δείχνουμε τα βήματα που η συζήτηση θα ακολουθήσει.    Κόκκινο:Με αυτό το καπέλο κοιτάμε τα προβλήματα διαισθητικά, καταθέτοντας αυθόρμητες αντιδράσεις και συναισθήματα.Έγραψαν:
-Ουάου! Είμαι πολύ θυμωμένος που τα δημιουργήματα των λαών μοιάζουν μεταξύ τους διότι είναι σαν να σου λένε ότι το σπίτι σου είναι ένα από τα εκατομμύρια αντίτυπα που υπάρχουν στον κόσμο. Είμαι έξω φρενών!!!
-Αχ! Τα δημιουργήματα των λαών δεν μοιάζουν μεταξύ τους γιατί κάθε λαός διαφορετικά τα κατασκευάζει.  Τι μας λένε τώρα!
-Είμαι τόσο λυπημένη με αυτά που ακούω! Πώς είναι δυνατόν να μοιάζουν τα δημιουργήματα όλων των λαών; Άλλα κτίρια έχουμε εδώ και άλλα εκεί. Ε ε ε....
Ζωγράφισαν:
 




Μαύρο: Με αυτό το καπέλο ψάχνουμε όλες τις αρνητικές πλευρές της ιδέας που εξετάζουμε.



Έγραψαν:
-Πολλή αξία δίνουμε στις παλιατζούρες των άλλων λαών. Βαριέμαι να ακούω ότι τα δημιουργήματα των λαών μοιάζουν μεταξύ τους. Θα σας πω κι εγώ τη γνώμη μου. Με άλλα υλικάείναι χτισμένος ο Λευκός Πύργος και με άλλα ο Πύργος του Άιφελ. Πώς είναι δυνατόν να μοιάζουν;
-Όχι, βέβαια. Τα δημιουργήματα των λαών διαφέρουν γιατί κάθε τόπος δεν έχει τα ίδια υλικά, οπότε οι λαοί χρησιμοποιούν διαφορετικές πρώτες ύλες για ό,τι φτιάχνουν.
-Αρκετά αυτά που ακούω! Δύο έργα δεν είναι ωραίο να μοιάζουν τόσο μεταξύ τους γιατί είναι φτιαγμένα από διαφορετικό καλλιτέχνη και δεν μπορεί να είναι ίδια. 
 
Ζωγράφισαν:
 

Κίτρινο: Εκφράζει τον τρόπο με τον οποίο κάτι μπορεί να λειτουργήσει, τη θετική στάση, τα προβλεπόμενα ως θετικά αποτελέσματα, την ευοίωνη προοπτική, τις θετικές συνέπειες που μπορεί να επιφέρει στο μέλλον.
Έγραψαν:
-Οι άνθρωποι από παλιά επικοινωνούσαν μεταξύ τους με όποιον τρόπο μπορούσαν. Λογικό λοιπόν είναι να επηρεαστούν από αυτήν την επικοινωνία ο πολιτισμός και η τέχνη κάθε λαού. Μπορούμε λοιπόν να υποστηρίξουμε ότι τα δημιουργήματα των λαών μοιάζουν μεταξύ τους γιατί επηρεάζει και εμπνέει ασταμάτητα ο ένας λαός τον άλλον. Σίγουρα όμως υπάρχουν και διαφορές, αφού η τέχνη του κάθε λαού είναι επηρεασμένη από την ιστορία, την παράδοση και τον πολιτισμό του τόπου του. Το σημαντικό είναι πως όλα τα δημιουργήματα είναι αξιόλογα, απ΄όπου και αν προέρχονται!!!
-Θαύμα!Τα δημιουργήματα των λαών έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Ο Λευκός Πύργος και ο Πύργος της Πίζας έχουν κατασκευαστεί από το ίδιο υλικό και για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της τότε εποχής!
-Τέλεια! Τα δημιουργήματα μοιάζουν μεταξύ τους! Δεν θα γίνονται πια καυγάδες για τα έργα τέχνης.
-Τα δημιουργήματα των λαών μοιάζουν μεταξύ τους γιατί βασίζονται στις ίδιες ιδέες και εξυπηρετούν τις ίδιες ανάγκες.

 Ζωγράφισαν:

 

 
 
Πράσινο:Με αυτό το καπέλο ψάχνουμε να βρούμε δημιουργικές εναλλακτικές λύσεις σε ένα πρόβλημα.
Έγραψαν: 
-Τα δημιουργήματα των λαών είναι σχεδόν ίδια. Ο κάθε λαός μπορεί να είναι διαφορετικός, αλλά τα δημιουργήματα είναι ίδια. Ο Πύργος του Άιφελ, ο Πύργος της Πίζας και ο Λευκός Πύργος είναι φτιαγμένοι από διαφορετικά υλικά, όμως είναι όλοι πύργοι.
-Η εναλλακτική λύση για να μην μοιάζουν τα έργα μεταξύ τους είναι να μην ταξιδεύουν σε άλλες χώρες για να μην τα αντιγράφουν.
Όμως και αν μοιάζουν, πάλι κάθε έργο είναι μοναδικό!

Ζωγράφισαν:
 
 

 
Μετά από ομαδική συζήτηση δόθηκαν περαιτέρω εξηγήσεις για κάποιες θέσεις των ομάδων από καθημερινά παραδείγματα και αποφασίσαμε:
Τα δημιουργήματα των λαών δεν υστερούν μεταξύ τους, αλλά διαφοροποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες που δημιουργούνται και εξυπηρετούν τους ίδιους στόχους. Το πολιτισμικό κεφάλαιο διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης δεν είναι ούτε ανώτερο ούτε κατώτερο. Είναι απλώς διαφορετικό.
Η ποικιλότητα είναι η ομορφιά αυτού του κόσμου. Αξιολογική αποτίμηση των πολιτισμών σημαίνει υποτίμηση της ετερότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...