Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

Μαργαρίτες και παπαρούνα μαζί στο χαρούμενο λιβάδι


Σήμερα με αφορμή το μάθημα της Γλώσσας "Το χαρούμενο λιβάδι"  με τις κατάλευκες μαργαρίτες που δεν ήθελαν στην παρέα τους την κατακόκκινη παπαρούνα ετοιμάσαμε παιχνίδια ρόλων. 

Κύκλος του κουτσομπολιού 

Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες και σχηματίζουν δύο ομόκεντρους κύκλους. Ο εσωτερικός κύκλος είναι ένα πρόσωπο που βρίσκεται σε δίλημμα, π.χ. η κατακόκκινη παπαρούνα. Ο εξωτερικός εκφράζει τις «φωνές της συνείδησης», τις οποίες και ακούν όσοι στέκονται στον εσωτερικό κύκλο. Οι μαθητές του εξωτερικού κύκλου (παπαρούνες) μιλούν ο ένας μετά τον άλλον και στη συνέχεια ταυτόχρονα.  Η τεχνική δημιουργεί δραματική ένταση, οι συμμετέχοντες εμβαθύνουν στο πρόβλημα και βιώνουν τη δυσκολία της απόφασης.

Παρουσίασαν τις θέσεις της ψηλομύτας Μαργαρίτας που δεν ήθελε στο λιβάδι την παπαρούνα,  τα προβλήματα που θα παρουσιαστούν μελλοντικά  με τα παπαρουνοπαιδάκια που θα γεννηθούν.  την άποψη της γιαγιάς Μαργαριταρένιας  που έλεγε πως δεν τους κάνει κανένα κακό η παρουσία της παπαρούνας στο λιβάδι και την άποψη της Μαργαρίτας - Ρίτας  που πίστευε ότι και αυτές αν και διαφέρουν σε πολλά σημεία, ταίριαξαν.



Ο διάδρομος της Συνείδησης 
 Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες και σχηματίζουν δύο παράλληλες σειρές. Στη μέση βαδίζει ένα πρόσωπο που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα.  Η κάθε παράλληλη σειρά εκφράζει γνώμες  θετικές ή αρνητικές για να βοηθήσει το πρόσωπο που  αντιμετωπίζει το πρόβλημα να πάρει μία απόφαση. Με την τεχνική ανακαλύπτονται και βιώνονται προκαταλήψεις, συγκρούσεις, αντιθέσεις κ.ά. 

Στη συνέχεια μέσα από την καθημερινότητα  με την τεχνική των έξι σκεπτόμενων καπέλων, προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε ένα καινούριο γεγονός.

Θέμα για συζήτηση: Η Σαχίρα, μία προσφυγοπούλα, αντιμετωπίζει προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο μας.

 Κόκκινα καπέλα
-Να έρθει στο σχολείο μας. Είναι κι αυτή μαθήτρια του σχολείου μας και μέλος της τάξης μας.
-Θα γίνουμε καλύτεροι φίλοι, αν είναι μαζί μας η Σαχίρα.
-Την καημένη! Οι μεγάλοι δεν σκέφτονται καθόλου τα παιδιά. Θα τη βοηθήσουμε να μάθει τη γλώσσα μας.
-Τυχερή που είναι! Είναι η παγκόσμια ημέρα της ελληνικής γλώσσας και θα έχει την ευκαιρία να μάθει την ελληνική γλώσσα από πρώτο χέρι.

 Μαύρα καπέλα

-Αν από το σχολείο που έρχεται δημιουργούσε φασαρίες και την έδιωξαν δεν θα ήθελα να είναι στην τάξη μου,
-Γιατί να έρθει η Σαχίρα στην τάξη μας, να μας χαλάσει την ομορφιά της τάξη μας;
-Αυτή είναι μαύρη και εμείς άσπροι. Να μην έρθει.
-Να καθίσει στο παλιό της το σχολείο. Δεν τη θέλουμε!
-Να μείνει στο παλιό σχολείο της με παιδιά από την ίδια εθνότητα, ίδια θρησκεία και ίδιες συνήθειες.
-Είμαστε διαφορετικοί! Δεν μιλάμε την ίδια γλώσσα και ούτε ταιριάζουμε.



 Κίτρινα καπέλα

- Η Σαχίρα πρέπει να έρθει στην τάξη μας.
-Θα γίνουμε μια μεγάλη παρέα γιατί το τμήμα μας έχει λίγα παιδιά.
-Ίσως η Σαχίρα να έχει όμορφους τρόπους και θα μάθουμε πολλά πράγματα για τη ζωή της. 


Πράσινα καπέλα
-Διαφέρουμε, αλλά μπορούμε να ταιριάξουμε.
-Θα μας μάθει παιχνίδια της χώρας της και εμείς της δικής μας χώρας.
-Ναι διαφέρουμε, όμως η ομοιομορφία είναι μονοτονία.
-Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!


Βγάζοντας τα καπέλα, Στη συζήτηση που έγινε,όταν βγάλαμε τα καπέλα, παρατηρήσαμε ότι ακούστηκαν όλες οι απόψεις όπως ακριβώς με την παπαρούνα που φύτρωσε στο λιβάδι με τις μαργαρίτες. Υιοθετήσαμε την άποψη της γιαγιάς Μαργαριταρένιας και της Μαργαρίτας - Ρίτας, γνωρίζοντας ότι αν και είμαστε όλοι διαφορετικοί, μπορούμε να ταιριάξουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...