Τίτλος Διδακτικού Σεναρίου
Θρησκευτικά Δ΄ Τάξη
Κεφάλαιο Γ
Θρησκευτικά Δ΄ Τάξη
Κεφάλαιο Γ
Μάθημα 17
Ο ακούραστος οδοιπόρος Παύλος κηρύττει στην Ελλάδα
Εικ. 1 Απόστολος Παύλος
|
Εικ. 2 Η πορεία του Αποστόλου Παύλου
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
Αφόρμηση-Ανίχνευση πρότερων γνώσεων
Το
συγκεκριμένο σενάριο είναι συμβατό με το με το ΔΕΠΠΣ και τοΑ.Π.Σ. του
γνωστικού αντικειμένου των Θρησκευτικών. Κύριος στόχος είναι να
συνειδητοποιήσουν οι μαθητές πόσο σημαντική και γεμάτη ευθύνη είναι για
τους Έλληνες η μελέτη της διδασκαλίας και της ζωής του απόστολου Παύλου.
Θα
πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια των ΤΠΕ, αφού σύμφωνα µε το ΔΕΠΠΣ του
δημοτικού σχολείου, οι ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διερευνητικό
εργαλείο, ως εργαλείο επικοινωνίας, ως εργαλείο αναζήτησης πληροφορίας
και μπορούν να αποτελέσουν στην πραγματικότητα νέα μαθησιακά
περιβάλλοντα, δηλαδή περιβάλλοντα στα οποία μπορεί να συντελεστεί η
μάθηση µε πολύ πιο αποδοτικό τρόπο.
Η οργάνωση της τάξης θα γίνει με τη μορφή της εργασίας σε ομάδες 5 ατόμων στην αίθουσα υπολογιστών.
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
για να παρακολουθήσουν οι μαθητές την παρουσίαση και να θυμηθούν το προηγούμενο μάθημα για τον Απόστολο Παύλο.
Πώς νομίζετε ότι οι Έλληνες γνώρισαν το Χριστιανισμό;
Καταγράψτε τις ιδέες σας στην ομάδα.
Πώς νομίζετε ότι οι Έλληνες γνώρισαν το Χριστιανισμό;
Καταγράψτε τις ιδέες σας στην ομάδα.
Παρουσίαση του μαθήματος
Δραστηριότητες
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα εκτελεί συγκεκριμένες δραστηριότητες.
1η ομάδα
Ανοίξτε το λογισμικό οπτικοποίησης Google Earth και χαράξτε την πορεία του Απόστολου Παύλου στην Ελλάδα κατά τη β' περιοδεία του. Στη συνέχεια ανοίξτε εδώ
και συγκρίνετε τα αποτελέσματά σας.
2η ομάδα
Δημιουργήστε την ιστοριογραμμή των κεντρικών σταθμών της ζωής του Παύλου.
3η ομάδα
Ανοίξτε το λογισμικό kidspiration και να καταρτίσετε έναν εννοιολογικό χάρτη
των πόλεων στις οποίες κήρυξε ο Απόστολος Παύλος και να παρουσιάσετε την απήχηση του κηρύγματός του.
4η ομάδα
Να ετοιμάσετε ένα σύντομο βιογραφικό του Παύλου με το λογισμικό παρουσίασης.
Δραστηριότητες αξιολόγησης του γνωστικού αντικειμένου
1η ομάδα
Δημιουργήστε μια άσκηση συμπλήρωσης κενών με το λογισμικό hot potatoes
2η ομάδα
Χρησιμοποιείστε τις εικόνες από το ψηφιακό σχολείο για να δημιουργήσετε μια άσκηση αντιστοίχισης για τα μέρη που επισκέφτηκε ο απόστολος Παύλος με το λογισμικό hot potatoes. 3η ομάδα
Δημιουργήστε ένα σταυρόλεξο με το λογισμικό hot potatoes
4η ομάδα
Δημιουργήστε μια άσκηση πολλαπλών επιλογών με το λογισμικό hot potatoes hot potatoes
Ανταλλάξτε τις εργασίες σας με τις άλλες ομάδες για να τις λύσετε.
Όλες οι ομάδες
Ανοίξτε το λογισμικό του ΠΙ των θρησκευτικών για να διαβάσετε την ιστορία του Παύλου και να απαντήσετε στις ερωτήσεις.
Επέκταση του μαθήματος
Κατά καιρούς, οι χριστιανοί των
πόλεων που επισκέφθηκε ο Παύλος είχαν απορίες για θέματα της πίστης.
Άλλες φορές ήταν απογοητευμένοι ή φοβισμένοι από προβλήματα που
συναντούσαν και ζητούσαν συμπαράσταση. Σ´ αυτές τις περιπτώσεις, ο
Απόστολος Παύλος έστελνε με έμπιστα πρόσωπα επιστολές που έδιναν
απάντηση στα ερωτήματα των αδελφών ή έδιναν κουράγιο και θάρρος στους
απογοητευμένους.
Δραστηριότητες
Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τις επιστολές του απόστολου Παύλου
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της αποστολικής Διακονίας για να γνωρίσετε το σύγχρονο ιεραποστολικό έργο της εκκλησίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.