Στο μάθημα της Μελέτης "Τα οικοσυστήματα" με τον έντεχνο συλλογισμό και το μοτίβο παρατήρησης και φαντασίας Η ΑΡΧΗ, Η ΜΕΣΗ & ΤΟ ΤΕΛΟΣ [Βeginning, middle, end] γράψαμε τις ιστορίες μας.
Αρχικά, χωρίστηκαν τα παιδιά σε τρεις ομάδες και σε κοινόχρηστο έγγραφο απάντησαν τις ερωτήσεις με βάση τον παρακάτω πίνακα ζωγραφικής.
Φτιάχνουμε έναν Καινούριο Κόσμο», Paul Nash. 1918.
1. Αν το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι η αρχή μιας ιστορίας, τι μπορεί να ακολουθήσει;
2. Αν το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι το μέσον μιας ιστορίας, τι θα μπορούσε να έχει συμβεί προηγουμένως; Τι θα ήταν επόμενο να συμβεί ;
3. Αν το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι το τέλος μιας ιστορίας, ποια θα μπορούσε να είναι αυτή η ιστορία;
2. Αν το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι το μέσον μιας ιστορίας, τι θα μπορούσε να έχει συμβεί προηγουμένως; Τι θα ήταν επόμενο να συμβεί ;
3. Αν το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι το τέλος μιας ιστορίας, ποια θα μπορούσε να είναι αυτή η ιστορία;
Πρόκειται για ένα εφαλτήριο -μια σανίδα εκτίναξης- προς τη φανταστική, επινοητική εξερεύνηση. Χρησιμοποιεί τη δύναμη της αφήγησης για να βοηθήσει τους μαθητές να κάνουν παρατηρήσεις και να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους για να επεξεργαστούν τις ιδέες τους και να τις επεκτείνουν. Δίνει έμφαση στην αφήγηση ιστοριών, ενθαρρύνοντας επιπλέον τους μαθητές να αναζητήσουν διασυνδέσεις, πρότυπα και σημασίες.
Κάθε παιδί, ανάλογα με την ομάδα στην οποία βρισκόταν, απάντησε στην ερώτηση και μας αφηγήθηκε την ιστορία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.