Στο μάθημα των Θρησκευτικών και στην ενότητα "Παναγία, η μητέρα του Χριστού" μιλήσαμε για την πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τους Αβάρους και τον Ακάθιστο Ύμνο.
Μεταφερθήκαμε στο έτος 626 μ.Χ. στην Κωνσταντινούπολη και με την τεχνική "Καρέκλα της αφήγησης" ο Ρωμανός (Ζαφειρία), ένας βυζαντινός στρατιώτης, μας αφηγείται γεγονότα από την πολιορκία
των Αβάρων.
Το 626 μ.Χ. η Κωνσταντινούπολη βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση. Ο αυτοκράτορας Ηράκλειος, με το μεγαλύτερο μέρος του βυζαντινού στρατού, είχε εκστρατεύσει εναντίον των Περσών. Τότε οι Πέρσες συμμάχησαν με τους Αβάρους και με πολυάριθμοστρατό πολιόρκησαν την πρωτεύουσα του Βυζαντίου από στεριά και θάλασσα. Ο πρωθυπουργός Βώνος και ο Πατριάρχης Σέργιος οργάνωσαν υπεράνθρωπη αντίσταση καιαπέκρουσαν τις σφοδρές επιθέσεις τωνεχθρών. Όσοι μπορούσαν να κρατήσουνόπλα βρίσκονταν στις επάλξεις, ενώ οάμαχος πληθυσμός κατέκλυζε τις εκκλησίες και προσευχόταν στον Θεό και τη Θεοτόκο Μαρία για τη σωτηρία της Πόλης. Ο Πατριάρχης με την εικόνα της Παναγίας περιφερόταν στα τείχη και εμψύχωνετους πιστούς υπερασπιστές. Η τελική επίθεση όμως είχε ξεσπάσει και οι αμυνόμε-νοι φαινόταν ότι δε θα άντεχαν για πολύακόμη. Τότε συνέβη κάτι απροσδόκητο καιφοβερό. Μια πολύ δυνατή θύελλα ξέσπασε ξαφνικά και τα εχθρικά καράβια πουπολιορκούσαν τη Βασιλεύουσα, άρχισαννα καταποντίζονται το ένα μετά το άλλο.Έντρομοι οι εχθροί εγκατέλειψαν την πολιορκία και τράπηκαν σε φυγή.Ένα μεγάλο θαύμα είχε γίνει και οι υπερασπιστές της Πόλης απέδωσαν τη σωτηρία τους στην πολιούχο τους Θεοτόκο. Το βράδυ της επόμενης μέρας, όλοι οι κάτοικοι συγκεντρώθηκαν στον ιερό ναό της Παναγίας των Βλαχερνών, για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους. Εκεί όλοι μαζί έψαλαν όρθιοι τον Ύμνο στην Παναγία, που έμεινε στην ιστορία με το όνομα «Ακάθιστος Ύμνος».
Η καρέκλα της αφήγησης
Ένας
μαθητής κάθεται σε μια καρέκλα στο
κέντρο της τάξης και αφηγείται -ως ένα
συγκεκριμένο ιστορικό πρόσωπο- τα
βιώματά του, εκφράζει συναισθήματα,
εξομολογείται κ.λπ.
Στη
συνέχεια οι μαθητές έκαναν ερωτήσεις στον Ρωμανό και αυτός παραστατικά και
ζωντανά τους περιέγραψε τα βιώματά του και εξέφρασε τα συναισθήματά του.
Μέσα
από την τεχνική οι μαθητές κατέκτησαν όχι μόνο τη θεωρητική γνώση αλλά και την
πρακτική και κοινωνική μάθηση και το μάθημα έγινε μια πραγματική εμπειρία.
Συγχαρητήρια, Ζαφειρία για την παραστατικότητά σου και την εκφραστικότητά σου και σε όλα τα παιδιά για τις εύστοχες ερωτήσεις σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.