Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018

Διάλογος με τον πολιτισμό μας by six thinking hats

Στο μάθημα της Μελέτης "Ένας διάλογος με τον πολιτισμό" αποφασίσαμε να εξετάσουμε το θέμα των έργων τέχνης που βρέθηκαν στην περιοχή μας με την τεχνική των έξι σκεπτόμενων καπέλων. Καλέσαμε τους/τις μαθητές/τριες της Γ1τάξης να μας παρακολουθήσουν και προσπαθήσαμε να είμαστε πειστικοί με τα επιχειρήματά μας.

«Τα καπέλα» του De Bono, ενώ είναι ένας τρόπος οργάνωσης της σκέψης, προάγει την κοινωνικο-συναισθηματική εκπαίδευση, γιατί δημιουργεί μια ατμόσφαιρα τάξης που στηρίζεται στη συνεργασία, την ανταλλαγή, την αλληλεπίδραση, τη δημοκρατικότητα, την υπευθυνότητα και το σεβασμό (Lipman, 1999).. Επεξεργάζεται όχι μόνο τις γνώσεις, αλλά τα συναισθήματα, τις εμπειρίες, τις στάσεις, τις αντιλήψεις, τα στερεότυπα, τις ιδέες, τα όνειρα, τις αξίες και τα ιδανικά (Buzan, 1993).  Από την αυτοαντίληψη και τον αυτοέλεγχο μέχρι το δημιουργικό  συνεργατικό «εμείς» και αυτό με την απόλαυση έξι χρωματιστών καπέλων. 

  

Άσπρο καπέλο: Οι πληροφορίες μας
Βρέθηκαν έργα τέχνης στην περιοχή μας, στα Πεύκα Θεσσαλονίκης. Τι πρέπει να γίνει;     
                     Μπλε: Με αυτό το καπέλο συντονίζουμε τις συναντήσεις. Ελέγχουμε την πρόοδο των διαδικασιών, δείχνουμε τα βήματα που η συζήτηση θα ακολουθήσει.


    Κόκκινο:Με αυτό το καπέλο κοιτάμε τα προβλήματα διαισθητικά, καταθέτοντας αυθόρμητες αντιδράσεις και συναισθήματα.     



 Έγραψαν:
-Ουάου! Τι τέλεια! Μπράβο στους αρχαιολόγους που τα ανακάκυψαν. Θα φτιάξουμε ένα μουσείο εδώ στα Πεύκα για να τα στεγάσουμε.
-Αχ! Τι ωραία, βρήκαμε έργα τέχνης στα Πεύκα. Το ήξερα ότι ο τόπος μας είχε μεγάλη ιστορία. Ήταν θέμα χρόνου να ανακαλυφθούν.
-Τέλεια! Στον τόπο μας βρέθηκαν αρχαία. Θα μπορούμε να κάνουμε εκπαιδευτικές εκδρομές και να ανοίξουμε διάλογο με τον πολιτισμό μας.
-Θαύμα! Θα γίνει ένα μουσείο στον τόπο μας. Μέχρι τώρα τα Πεύκα δεν τα γνώριζε κανείς και τώρα θα γίνουν διάσημα.
 Ζωγράφισαν:





Μαύρο: Με αυτό το καπέλο ψάχνουμε όλες τις αρνητικές πλευρές της ιδέας που εξετάζουμε.








 Έγραψαν:
-Πολλή αξία δίνουμε σε αυτές τις παλιατζούρες. Ξέρετε πόσο στοιχίζει να χτίσεις ένα μουσείο.
-Ακούς εκεί! Γιατί να μείνουν εδώ τα έργα τέχνης; Θα έχουμε πολυκοσμία και συνωστισμό στον δρόμο από τους επισκέπτες.
-Και το άλλο; Πού θα βρεθούν τα χρήματα να κτιστεί το μουσείο. Σώθηκαν τα μέρη, εδώ θα πρέπει να γίνει το μουσείο. Όχι, όχι, χίλιες φορές όχι.
-Σιγά μη μείνουν εδώ τα έργα. Να τα πάνε αλλού. Την ησυχία μας θέλουμε και όχι επισκέπτες.
-Όχι, βέβαια. Να τα πάνε σε άλλο μουσείο, εδώ δεν θα μείνουν. Ας γράψουν μόνο που βρέθηκαν.
-Τόσα έργα εδώ δεν χωράνε. Ας πάνε κάπου αλλού να τα χαρούν άλλοι. Σκάψε, σκάψε τα χωράφια μας ερήμωσαν.

 Ζωγράφισαν:



 Κίτρινο: Εκφράζει τον τρόπο με τον οποίο κάτι μπορεί να λειτουργήσει, τη θετική στάση, τα προβλεπόμενα ως θετικά αποτελέσματα, την ευοίωνη προοπτική, τις θετικές συνέπειες που μπορεί να επιφέρει στο μέλλον.





 Έγραψαν:
-Είναι θαύμα που βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή μας. Ο δήμος μας οφείλει να χτίσει ένα μουσείο και να φροντίσει γι α τη συντήρησή τους. Έτσι θα έχουν τη δυνατότητα να τα γνωρίσουν όλοι.
-Ο τόπος μας θα γίνει γνωστός και με το κτίσιμο του μουσείου θα διατηρήσουμε τον πολιτισμό μας και θα βοηθήσουμε στην εξέλιξη του τόπου μας.
-Το μουσείο θα προφυλάξει τα έργα τέχνης από τις καιρικές συνθήκες.
-Τα παιδιά συνήθως αδιαφορούν να διαβάζουν ένα ιστορικό βιβλίο. Έτσι, η επίσκεψη στο μουσείο αποτελεί έναν ενδιαφέροντα τρόπο για να γνωρίσουν τα έργα τέχνης.
 Ζωγράφισαν:






Πράσινο:Με αυτό το καπέλο ψάχνουμε να βρούμε δημιουργικές εναλλακτικές λύσεις σε ένα πρόβλημα.   
Έγραψαν: 
-Οι επισκέπτες θα μπορούν να βλέπουν όλα τα έργα συγκεντρωμένα στο μουσείο και θα παραμείνουν στον τόπο δημιουργίας τους.
- Τα Πεύκα θα αναβαθμιστούν, τα καταστήματα θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

 -Είναι ωραίο που θα χτιστεί ένα μουσείο στον τόπο που βρέθηκαν για να μαθαίνουμε την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου μας.

Ζωγράφισαν:





Στο τέλος βγάλαμε τα καπέλα, έγινε συζήτηση και όλοι μαζί αποφασίσαμε ποια στάση θα υιοθετήσουμε για τα έργα τέχνης. Καταλήξαμε ότι θα πρέπει να χτιστεί το μουσείο στην περιοχή μας για να αναδείξει τον πολιτισμό μας. Για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να τα επισκεφτούν από κοντά, θα υπάρχουν εικονικές εκθέσεις και εικονικές περιηγήσεις στο διαδίκτυο για να μπορούν να τα θαυμάσουν.
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...