Με
αφορμή την άσκηση του μαθήματος “Αξέχαστα
γενέθλια” με την οποία ο δάσκαλος
έπρεπε να συγκεντρώσει τις γνώμες των
μαθητών του για τον ελεύθερο χρόνο και
αξιοποιώντας τη στρατηγική των
αντιγνωμιών, αποφασίσαμε να εξετάσουμε
το πρόβλημα και να το λύσουμε εύκολα
χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατές
προσεγγίσεις.
Αντιγνωμίες
Πρόκειται
για τεχνική ανταλλαγής αντίθετων απόψεων
μεταξύ ομάδων ή ατόμων. Βοηθά τα παιδιά
να ασκηθούν στον διάλογο, στην ανεύρεση
επιχειρηματολογίας, στην ύπαρξη αντίθετων
απόψεων, στην τέχνη της πειθούς. Βοηθά
επίσης στην έκφραση ακραίων απόψεων
και γνωμών στο ασφαλές περιβάλλον του
σχολείου. Οι αντιγνωμίες δεν είναι
αυτοσκοπός. Αποτελούν μέρος της
διερευνητικής διεργασίας ενός θέματος
και συνήθως συνοδεύονται από συμπεράσματα
και συζήτηση στην τάξη.
Δημιουργήσαμε δυο ομάδες, οι υπόλοιποι μαθητές αποτελούσαν το κοινό και ονομάσαμε την εκπομπή "Η ώρα της μεγάλης απόφασης" και ξεκινήσαμε.
Οι ομάδες
Α΄
Ομάδα
Θα υποστηρίξει
την άποψη ότι οι μαθητές θα πρέπει να
έχουν εργασίες στο σπίτι.
Β΄Ομάδα
Θα υποστηρίξει την άποψη ότι οι εργασίες θα πρέπει να γίνονται μόνο στο σχολείο.
Θα υποστηρίξει την άποψη ότι οι εργασίες θα πρέπει να γίνονται μόνο στο σχολείο.
Επιχειρήματα της 1ης ομάδας
Οι εργασίες στο σπίτι επιδρούν θετικά στους μαθητές γιατί αξιοποιούν τις πρωτοβουλίες και τα ενδιαφέροντά τους και επιδρούν θετικά στη σχολική επίδοση.
Οι εργασίες στο σπίτι βοηθούν τους μαθητές να εμπεδώσουν όσα διδάχθηκαν στο σχολείο,
Οι εργασίες στο σπίτι βοηθούν τους μαθητές να ασχοληθούν με τη μάθηση στον ελεύθερο χρόνο τους.
Οι εργασίες στο σπίτι είναι χρήσιμες γιατί οι μαθητές αποκτούν τα απαραίτητα εφόδια για την πνευματική τους καλλιέργεια.
Επιχειρήματα της 2ης ομάδας
Οι εργασίες θα πρέπει να γίνονται μόνο στο σχολείο γιατί περιορίζουν τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και προκαλούν κόπωση.
Οι ώρες μελέτης θα πρέπει να περιορίζονται μόνο στο σχολείο γιατί ο ελεύθερος χρόνος βοηθά τους μαθητές να ασχοληθούν με διάφορες δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν.
Ο ελεύθερος χρόνος είναι πολύ σημαντικός γιατί βοηθά στην ανάπτυξη των προσωπικών σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους, αλλά και με την οικογένειά τους. Επομένως, δεν θα πρέπει να υπάρχουν εργασίες στο σπίτι.
Οι εργασίες στο σπίτι καταπιέζουν τους μαθητές γιατί ο ελεύθερος χρόνος τους είναι περιορισμένος και προκαλούν αρνητικά συναισθήματα για τη μάθηση.
Επειδή το κοινό φαινόταν διχασμένο ποια άποψη να υιοθετήσει, οι ομάδες προχώρησαν στις δευτερολογίες χρησιμοποιώντας επιπλέον γνωμικά και παροιμίες για υποστηρίξουν την άποψή τους.
Δευτερολογίες
Επιχειρήματα της 1ης ομάδας
Συμφωνούμε ότι ο ελεύθερος χρόνος μας είναι ελάχιστος, όμως όπως λέει και ο λαός μας, αν δε δουλεύει το μυαλό, τα χέρια δε φτάνουν και καλύτερα άδεια τσέπη, παρά άδειο κεφάλι.
Επομένως, οι εργασίες στο σπίτι χρειάζονται. Θα πρέπει, βέβαια, καθημερινά να υπάρχουν λιγότερες για να μπορούν οι μαθητές να ασχολούνται με τις δραστηριότητές τους, όμως το Σαββατοκύριακο να γίνονται επαναλήψεις για να μπορούν οι μαθητές να εμπεδώσουν όσα διδάχθηκαν.
Συμφωνούμε ότι ο ελεύθερος χρόνος μας είναι ελάχιστος, όμως όπως λέει και ο λαός μας, αν δε δουλεύει το μυαλό, τα χέρια δε φτάνουν και καλύτερα άδεια τσέπη, παρά άδειο κεφάλι.
Επομένως, οι εργασίες στο σπίτι χρειάζονται. Θα πρέπει, βέβαια, καθημερινά να υπάρχουν λιγότερες για να μπορούν οι μαθητές να ασχολούνται με τις δραστηριότητές τους, όμως το Σαββατοκύριακο να γίνονται επαναλήψεις για να μπορούν οι μαθητές να εμπεδώσουν όσα διδάχθηκαν.
Επιχειρήματα της 2ης ομάδας
Ωραία, θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες εργασίες στο σπίτι, αλλά ας μην το παρακάνουμε, γιατί το πολύ το "Κύριε ελέησον¨, το βαριέται κι ο παπάς. Και ας μην ξεχνάμε ότι το παιχνίδι είναι για τους μικρούς και τα μαθήματα για τους μεγάλους.
Επομένως, επειδή ο ελεύθερος χρόνος είναι πολύ σημαντικός για την προσωπική ανάπτυξη του μαθητή, θα πρέπει οι εργασίες στο σπίτι να είναι λίγες και μόνο όσες είναι απαραίτητες για καλύτερη εμπέδωση όσων διδάχθηκαν
Ωραία, θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες εργασίες στο σπίτι, αλλά ας μην το παρακάνουμε, γιατί το πολύ το "Κύριε ελέησον¨, το βαριέται κι ο παπάς. Και ας μην ξεχνάμε ότι το παιχνίδι είναι για τους μικρούς και τα μαθήματα για τους μεγάλους.
Επομένως, επειδή ο ελεύθερος χρόνος είναι πολύ σημαντικός για την προσωπική ανάπτυξη του μαθητή, θα πρέπει οι εργασίες στο σπίτι να είναι λίγες και μόνο όσες είναι απαραίτητες για καλύτερη εμπέδωση όσων διδάχθηκαν
Μετά τις δευτερολογίες άρχισε
να διαφαίνεται ένας τρόπος επίλυσης
του θέματος και το κοινό να φαίνεται
ικανοποιημένο.
Ομαδικά υιοθετήθηκαν τα εξής:
Οι εργασίες στο σπίτι να είναι περιορισμένες σε έκταση τις καθημερινές και περισσότερες το Σαββατοκύριακο.
Να είναι δημιουργικές και να μπορούν οι μαθητές να τις συμπληρώνουν μόνοι τους χωρίς δυσκολίες.
Οι εργασίες στο σπίτι να είναι περιορισμένες σε έκταση τις καθημερινές και περισσότερες το Σαββατοκύριακο.
Να είναι δημιουργικές και να μπορούν οι μαθητές να τις συμπληρώνουν μόνοι τους χωρίς δυσκολίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.