Η τεχνική Tableau Vivant (ταμπλό βιβάν) είναι αναπαράσταση μιας ιστορικής συνήθως σκηνής με ζωντανά ακίνητα πρόσωπα, ώστε να δίνουν την εντύπωση ζωγραφικού πίνακα. Τα μέλη της ομάδας, ατομικά ή σαν σύνολο, καλούνται να φτιάξουν με τα σώματά τους μια «φωτογραφία». Λέγονται «δυναμικές εικόνες», «παγωμένες εικόνες» και «ακίνητες εικόνες».
Η παραγωγή μιας τέτοιας φωτογραφίας αναπτύσσει
την ικανότητα των μαθητών να συμπυκνώνουν μια κατάσταση
και να την αποδίδουν με μια εικόνα που ορισμένες φορές μπορεί να
αντικαταστήσει χιλιάδες λέξεις. Εξίσου χρήσιμη είναι
η "ανάγνωση" της εικόνας και η τιτλοφόρηση των φωτογραφιών η οποία παροτρύνει τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν
πυκνό και ελκυστικό λόγο, για να συνοψίσουν με λίγες λέξεις το νόημα
της εικόνας.
Η ομάδα οργανώνει το χώρο όπου θα παιχτεί η σκηνή. Ύστερα τα πρόσωπα
παίρνουν τις καθορισμένες θέσεις και ετοιμάζονται για τη δραματοποίηση. Όταν
τελειώσει η δράση, τα πρόσωπα μένουν ακίνητα.
Μετά
την παρουσίαση της σκηνής γίνεται συζήτηση στην οποία όλοι μπορούν
να καταθέσουν τις εντυπώσεις τους, τις αντιδράσεις τους, τον προβληματισμό
τους για τη σκηνή που παρακολούθησαν. Μπορούν ακόμη να καταθέσουν
και τις προτάσεις τους για ενδεχόμενες αλλαγές που θα βελτίωναν
τη σκηνή.
Αξιοποιώντας αυτή την τεχνική οι μαθητές παρουσίασαν με δυναμικές εικόνες στο μάθημα των Θρησκευτικών τη Μεταστροφή του Παύλου και τη Σύλληψη του Αγίου Χριστοφόρου.
Η ομάδα που είχε να δραματοποιήσει το γεγονός ετοίμασε το σκηνικό, φόρεσε τις ανάλογες στολές και παρουσίασε τη δράση στην ολομέλεια της τάξης. Οι υπόλοιποι μαθητές έπρεπε να διαβάσουν την εικόνα, να αναγνωρίσουν το γεγονός και να δώσουν έναν τίτλο στην εικόνα.
Επειδή, τα μαθήματα τα είχαμε κάνει πριν από αρκετό καιρό οι μαθητές θεώρησαν ότι ήταν μια καλή επανάληψη και δήλωσαν ενθουσιασμένοι πως με τη βιωματική προσέγγιση δεν θα τα ξεχάσουν ποτέ.
Η ομάδα που είχε να δραματοποιήσει το γεγονός ετοίμασε το σκηνικό, φόρεσε τις ανάλογες στολές και παρουσίασε τη δράση στην ολομέλεια της τάξης. Οι υπόλοιποι μαθητές έπρεπε να διαβάσουν την εικόνα, να αναγνωρίσουν το γεγονός και να δώσουν έναν τίτλο στην εικόνα.
Επειδή, τα μαθήματα τα είχαμε κάνει πριν από αρκετό καιρό οι μαθητές θεώρησαν ότι ήταν μια καλή επανάληψη και δήλωσαν ενθουσιασμένοι πως με τη βιωματική προσέγγιση δεν θα τα ξεχάσουν ποτέ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.