Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023

Προσευχή: Η επικοινωνία με τον Θεό

 
Στην 1η ενότητα των Θρησκευτικών Προσευχή: Η επικοινωνία με τον Θεό με την τεχνική διδασκαλίας "Σκέψου, Συζήτησε, Μοιράσου. - Think, Pair, Share." (TPS) απαντήσαμε στις ερωτήσεις Πότε, πού, πώς και γιατί προσεύχονται οι άνθρωποι;
Με την προσευχή οι άνθρωποι προσπαθούν να επικοινωνούν με τον Θεό που πιστεύουν. Υπάρχουν συγκεκριμένοι τόποι και χρόνοι προσευχής. Ωστόσο, καθώς ο Θεός είναι «πανταχού παρών», μπορούν να προσεύχονται όποτε και όπου το θελήσουν. Όταν προσεύχονται οι άνθρωποι μπορούν να εκφράζουν χαρά, φόβο, λύπη, να ευχαριστούν τον Θεό, να ζητούν συχώρεση ή να τον παρακαλούν για κάτι.
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε την παρακάτω εικόνα και με το πρόγραμμα της «Έντεχνης συλλογιστικής» (Artful Thinking Program-ATP) και συγκεκριμένα με το μοτίβο "Η αρχή, η μέση, το τέλος"  απαντήσαμε στις παρακάτω ερωτήσεις.
  1. Αν το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι η αρχή μιας ιστορίας, τι μπορεί να ακολουθήσει;
  2. Αν το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι το μέσον μιας ιστορίας, τι θα μπορούσε να έχει συμβεί προηγουμένως; Τι θα ήταν επόμενο να συμβεί ;
  3. Αν το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι το τέλος μιας ιστορίας, ποια θα μπορούσε να είναι αυτή η ιστορία;
Το μοτίβο χρησιμοποιεί τη δύναμη της αφήγησης για να βοηθήσει τους μαθητές να κάνουν παρατηρήσεις και να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους για να επεξεργαστούν τις ιδέες τους και να τις επεκτείνουν.


Μετά την αφήγηση των ιστοριών τους, διαβάσαμε την παραβολή του Τελώνη και Φαρισαίου και την παρουσιάσαμε με παιχνίδια ρόλων. 
Οι μαθητές μπαίνουν στους ρόλους που τους ανατίθενται και υποθέτουν ανάλογες κινήσεις και συμπεριφορές. Η τεχνική αυτή έχει το πλεονέκτημα ότι οι μαθητές αποκτούν τη δυνατότητα να εκφράζονται με ασφάλεια, χωρίς να εκθέτουν τον εαυτό τους, αφού καλύπτονται πίσω από τους ρόλους τους. 
Τέλος, με την τεχνική "Σκέψου, Γράψε, Συζήτησε, Μοιράσου. - Think, Write, Pair, Share." (TWPS) έγραψαν ομαδικά ή ατομικά προσευχές με τίτλο «Αν έφτιαχνα μια προσευχή, θα ήθελα να λέει για ... »
 



 




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...