Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Η ώρα των μεγάλων αποφάσεων




Με αφορμή την άσκηση του μαθήματος “Αξέχαστα γενέθλια”  με την οποία ο δάσκαλος έπρεπε να συγκεντρώσει τις γνώμες των μαθητών του για τον ελεύθερο χρόνο και αξιοποιώντας τη στρατηγική των αντιγνωμιών, αποφασίσαμε να εξετάσουμε το πρόβλημα και να το λύσουμε εύκολα χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατές προσεγγίσεις. 
 
Αποτέλεσμα εικόνας για debating


Αντιγνωμίες
 
Πρόκειται για τεχνική ανταλλαγής αντίθετων απόψεων μεταξύ ομάδων ή ατόμων. Βοηθά τα παιδιά να ασκηθούν στον διάλογο, στην ανεύρεση επιχειρηματολογίας, στην ύπαρξη αντίθετων απόψεων, στην τέχνη της πειθούς. Βοηθά επίσης στην έκφραση ακραίων απόψεων και γνωμών στο ασφαλές περιβάλλον του σχολείου. Οι αντιγνωμίες δεν είναι αυτοσκοπός. Αποτελούν μέρος της διερευνητικής διεργασίας ενός θέματος και συνήθως συνοδεύονται από συμπεράσματα και συζήτηση στην τάξη.

Δημιουργήσαμε δυο ομάδες, οι υπόλοιποι μαθητές αποτελούσαν το κοινό και ονομάσαμε την εκπομπή "Η ώρα των μεγάλων αποφάσεων" και ξεκινήσαμε.
 
 
Συντονίστρια της εκπομπής η δασκάλα της παράλληλης στήριξης κα Μικαέλα Λιάγκα, την οποία και ευχαριστούμε θερμά γιατί συνέβαλε να ακουστούν οι γνώμες όλων των παιδιών, και εγώ ανάμεσα στους θεατές για να έχω τη δυνατότητα να αποκωδικοποιήσω  τα μηνύματα των παιδιών.

Οι ομάδες

Α΄ Ομάδα
Θα υποστηρίξει την άποψη ότι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν εργασίες στο σπίτι. 

Β΄Ομάδα
Θα υποστηρίξει την άποψη ότι οι εργασίες θα πρέπει να γίνονται μόνο στο σχολείο.

 Επιχειρήματα της 1ης ομάδας  

Η γνώμη μου είναι ότι η δασκάλα πρέπει να μας βάζει πιο πολλά μαθήματα για να μαθαίνουμε καλύτερα, να γράφουμε, να διαβάζουμε και να εξασκούμε τη σκέψη μας.

 Κυρία θα θέλαμε να μας βάζετε περισσότερα μαθήματα για να μαθαίνουμε καλύτερα και μας αρέσει να διαβάζουμε και γιατί αλλιώς πώς θα είμαστε πιο έξυπνοι;

 Πιστεύω ότι είναι καλό να κάνω συχνά πολλές ασκήσεις. Θα είμαι προετοιμασμένος για τις επόμενες τάξεις διότι θα γνωρίζω να κάνω εργασίες σε σύγκριση με τα παιδιά που δεν έκαναν.
Θα κάνω εξάσκηση αυτά που έμαθα στο σχολείο. Θα περάσω χρόνο με τους γονείς μου γιατί θα χρειαστώ την βοήθειά τους. Ψάχνοντας πληροφορίες για να κάνω την εργασία μου, σίγουρα θα μάθω πολλά καινούργια πράγματα.
Επειδή θα χρειαστώ χρόνο για την εργασία μου, θα παίξω λιγότερο με το τάμπλετ μου. Άρα, αν και είναι κουραστικό να κάνεις εργασίες, σε βοηθάει κιόλας.

Πιστεύω ότι οι πολλές εργασίες μας βοηθούν πολύ στο να μαθαίνουμε καινούρια ενδιαφέροντα πράγματα. Επίσης, έχω τη γνώμη ότι οι ομαδικές εργασίες, κάνουν καλό για μας τα παιδιά. Μας βοηθούν γιατί παίρνουμε περισσότερες γνώσεις, δεν ασχολούμαστε με άλλα πράγματα και κάνουμε περισσότερους και καλύτερους φίλους.
Άρα, μας κάνουν καλό οι περισσότερες εργασίες. Επομένως, θα πρέπει να μας δίνει και άλλες εργασίες. 

Κυρία, θέλω να μας βάζετε πολλά μαθήματα γιατί μου αρέσουν και εξάλλου μαθαίνουμε πάρα πολλά πράγματα. 



 Επιχειρήματα της 2ης ομάδας

Πιστεύω ότι δεν είναι καλό ο δάσκαλος να μας δίνει πολλές εργασίες για το σπίτι. Είναι πολύ κουραστικό μετά το σχολείο και τα μαθήματα της ημέρας, να έχουμε και εργασία. Επίσης, έχουμε και τόσες δραστηριότητες. Για παράδειγμα, Αγγλικά Τάε Κβο Ντο και βόλεϊ. Γνώμη μου είναι πως έχουμε πολύ γεμάτο πρόγραμμα κάθε μέρα. 
Επομένως, είμαστε πολύ κουρασμένα εμείς τα παιδιά και δεν μπορούμε να παίζουμε και να χαρούμε. 

Η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να βάζετε μαθήματα στα παιδιά για το σπίτι διότι τα κουράζετε και δε τους αφήνετε ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι. Σκεφτείτε ότι όταν τα παιδιά έρχονται αδιάβαστα εσείς τα μαλώνετε και γίνεται ολόκληρη φασαρία.

Πιστεύω ότι πρέπει να μας βάζετε πιο λίγες εργασίες για το σπίτι. Με λιγότερες εργασίες θα μπορώ να διαβάζω εξωσχολικά βιβλία, να κάνω αθλητικές δραστηριότητες και να παίζω.
Άρα, θα μπορώ να κάνω κι άλλα πράγματα για εμένα.

Τα κατά του να έχουμε πολλές εργασίες για το σπίτι είναι: ότι δεν έχουμε πολύ ελεύθερο χρόνο για να βρισκόμαστε με τους φίλους μας, ότι δε μας μένει χρόνος για να κάνουμε πιο πολλές δραστηριότητες και ότι δε μας μένει αρκετός χρόνος για ξεκούραση. 

Η γνώμη μου είναι ότι άμα βάζετε πολλές φωτοτυπίες  δε θα προλαβαίνουμε να κάνουμε δραστηριότητες που έχουμε γιατί θα ξενυχτάμε και δε θα ξυπνάμε. Δάσκαλε; Τι έχετε τώρα να μας προτείνετε;

Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να μας βάζουν λιγότερες εργασίες, για να έχουμε αρκετό ελεύθερο χρόνο. Γιατί εκτός από τα μαθήματα του σχολείου, έχουμε κι άλλες δραστηριότητες, όπως ξένες γλώσσες και αθλήματα. Έτσι, χρειαζόμαστε ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και ξεκούραση.





Οι δυο ομάδες υποστήριξαν δυναμικά τις θέσεις τους και το κοινό φαινόταν διχασμένο ποια άποψη να υιοθετήσει. Στη συνέχεια μέσα από τις δευτερολογίες και με περισσότερες διευκρινίσεις, άρχισε να διαφαίνεται ένας τρόπος επίλυσης του θέματος και το κοινό να φαίνεται ικανοποιημένο. 
 
Ομαδικά υιοθετήθηκαν τα εξής:
 
Οι εργασίες στο σπίτι να είναι ομαδικές και πιο δημιουργικές, περιορισμένες σε έκταση τις καθημερινές και περισσότερες το Σαββατοκύριακο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...