Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

Ταξίδια με έναν σπουδαίο σκοπό

Ξεκινάμε το μάθημα με ιδεοθύελλα με τη λέξη «ταξίδι» (προετοιμασία, αισθήματα, ανάγκες, διαθέσεις, σκοπός). Αφού καταγράψουμε τις λέξεις κλειδιά, οι μαθητές μοιράζονται ταξιδιωτικές εμπειρίες και αποτιμούν τον ρόλο και την αξία των ταξιδιών στη ζωή τους.
Στη συνέχεια με την τεχνική του συλλογικού ρόλου προετοιμάζουμε τη δράση : «Προετοιμάζοντας ένα ταξίδι» (επιλογή τόπου, προγραμματισμός, τι θα δω, τι θα πάρω μαζί μου) 

Μια ομάδα υποδύεται έναν ρόλο. Το κάθε μέλος μπορεί να αυτοσχεδιάσει, όταν το κρίνει σκόπιμο και χωρίς να υπάρχει απόλυτη συμφωνία μεταξύ των μελών. Η τεχνική διευκολύνει τους μαθητές να ανακαλύψουν τις πολλές διαστάσεις ενός χαρακτήρα και τη συνθετότητα της συμπεριφοράς.

 Ακούμε το τραγούδι "Ευλογημένο καράβι"


Στη συνέχεια φτιάχνουμε από χαρτόνι ένα καραβάκι, ζωγραφίζουμε και γράφουμε επάνω του λέξεις που μας εκφράζουν από το δικό μας ταξίδι. 







Μετά αναφερόμαστε σε ταξίδια  που έγιναν με έναν σπουδαίο σκοπό. 
Ιστορία του Ιωνά
Τίθεται το δίλημμα του Ιωνά μόνο και στη συνέχεια αποφασίσαμε με την τεχνική του διάδρομου συνείδησης. να βοηθήσουμε τον Ιωνά να πάρει μια απόφαση.
Οι μαθητές έφτιαξαν  δυο παράλληλες σειρές και δημιουργησαν έναν διάδρομο. Ένας μαθητής υποδύθηκε τον χαρακτήρα του Ιωνά. Καθώς ο χαρακτήρας (Ιωνάς) που αντιμετωπίζει το πρόβλημα περπατούσε ανάμεσά τους, οι υπόλοιποι  μαθητές προφέρουν τις σκέψεις τους. Η μία ομάδα παρότρυνε τον Ιωνά να υπακούσει την εντολή του Θεού και η άλλη να μην υπακούσει.

Υπερίσχυσε η πρώτη ομάδα που παρότρυνε τον Ιωνά να υπακούσει, εντούτοις ο λόγος της υπακοής δεν ήταν η σωτηρία των κατοίκων της Νινευή, αλλά η αποφυγή της τιμωρίας του Ιωνά.  

Στη συνέχεια με την καρέκλα της αφήγησης ο Ιωνάς (Κωνσταντίνος) μας διηγείται την ιστορία του και το δίλημμά του. Ο Ιωνάς (Κωνσταντίνος) πολύ παραστατικά μας παρουσίασε το πρόβλημά του και τώρα αιτιολογημένα τα παιδιά βοήθησαν τον Ιωνά να πάρει την απόφαση με σκοπό τη σωτηρία των ανθρώπων και πρόβαλε η εικόνα του φιλεύσπλαχνου Θεού.

Έτσι, προσεγγίσαμε το ταξίδι του Ιωνά με διάφορους τρόπους για να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητά του και τον σκοπό για τον οποίο πραγματοποιήθηκε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...