Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Ρόλος στον τοίχο

Στην ενότητα της Γλώσσας  " Όλοι μια αγκαλιά" και συγκεκριμένα στο μάθημα "Του κόσμου τα παιδιά" διαβάσαμε και μιλήσαμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σε διάφορες χώρες. Είδαμε εικόνες και σχετικά βίντεο και παρατήρησα  μια δυσκολία στους μαθητές  να αντιληφθούν τα προβλήματα αυτών των παιδιών και θεώρησαν ότι όλα αυτά συνέβαιναν παλιότερα.
Έτσι αποφασίσαμε να δούμε πώς νιώθουν αυτά τα παιδιά παίζοντας παιχνίδια ρόλων και συγκεκριμένα την τεχνική "Ρόλος στον τοίχο"  με σκοπό να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν το κοινωνικό και φυσικό τους περιβάλλον μέσα από τη δημιουργία δραματικών καταστάσεων, τοποθετώντας τον εαυτό τους σε σχέση με τους άλλους και ξεκινώντας από καταστάσεις που τους είναι οικείες.
Ένας ρόλος αναπαρίσταται με μια φιγούρα που σχεδιάζουμε μέσα στην οποία μπορούν τα παιδιά να γράψουν φράσεις κλειδιά, ιδέες ή συναισθήματα για τον χαρακτήρα.. Έξω από τη φιγούρα γράφονται σκέψεις και συναισθήματα που νιώθουν οι άλλοι για τον χαρακτήρα.
Στην αρχή τους έδωσα το παρακάτω κείμενο.

 Σχεδιάσαμε τη φιγούρα της Ελένης σε ένα χαρτί και την κρεμάσαμε στον πίνακα.

Στη συνέχεια οι μαθητές περιέγραφαν με λέξεις κλειδιά πώς νιώθει η Ελένη με την καθημερινή πίεση των μαθημάτων και  τις έγραψαν μέσα στο περἰγραμμα της φιγούρας. Οι μαθητές πολύ εύκολα περιέγραφαν τα συναισθήματα της Ελένης γιατί έτσι νιώθουν πολλές φορές και οι ίδιοι
Στη συνέχεια τους έδωσα το παρακάτω κείμενο.
 

 Σχεδιάσαμε τώρα τη φιγούρα της Παντμίνι και την κρεμάσαμε στον πίνακα. 

Τώρα οι μαθητές με μεγαλύτερη άνεση μπορούσαν να περιγράψουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις της Παντμίνι.
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε και τις δύο φιγούρες και εντοπίσαμε τις ίδιες λέξεις κλειδιά. Οι μαθητές κατανόησαν τα  κοινά συναισθήματα και των δύο παιδιών και τις διαφορετικές αιτίες από τις οποίες προξενούνται.

Στο τέλος προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε και τις δύο περιπτώσεις με την τεχνική του διάδρομου συνείδησης.Οι μαθητές έφτιαξαν  δυο παράλληλες σειρές και δημιουργησαν έναν διάδρομο. Μια μαθήτρια υποδύθηκε τον χαρακτήρα της Ελένης. Καθώς ο χαρακτήρας (Ελένη) που αντιμετωπίζει το πρόβλημα περπατούσε ανάμεσά τους, οι υπόλοιποι  μαθητές προφέρουν τις σκέψεις τους.Η μία ομάδα εκπροσωπούσε την Ελένη,  δρούσε συμπληρωματικά και συμφωνούσε μαζί της και η άλλη την Παντμίνι και εξέφραζε αντικρουόμενες απόψεις για να αναδείξει το πρόβλημα της Παντμίνι.

Μέσα από όλη αυτή διαδικασία οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να κατανοήσουν, να αποδεχτούν το διαφορετικό, να συναισθανθούν και να αξιολογήσουν  τα προβλήματα της Παντμίνι. 
Στο επόμενο μάθημα αποφασίσαμε να αναπτύξουμε το ίδιο θέμα ομαδικά με τη στρατηγική των έξι σκεπτόμενων καπέλων. 
Τέλος δεν θα πρέπει να λησμονήσω τις ευχαριστίες μου στην Ξανθή Αλμπανάκη για τις οδηγίες της πώς να προσεγγίσω το θέμα και για την τεχνική του "Ῥόλου στον τοίχο", την οποία εγώ και οι μαθητές εμπλουτίσαμε αρκετά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...