Σήμερα που τελειώσαμε το τρίτο κεφάλαιο των Θρησκευτικών "Η ζωή θέλει αγάπη και προσπάθεια" κάναμε επανάληψη των μαθημάτων με διάφορες βιωματικές τεχνικές.
Οι δέκα εντολές
Η τεχνική «Πέντε π και ένα γ - 5W1H» αποτελείται από 6 ερωτήσεις οι οποίες στην πιο διαδεδομένη εκδοχή- είναι:
Ποιο ή Τι; (What): Ποιο είναι το πρόβλημα;
Πού; (Where): Πού συμβαίνει;
Πότε; (When): Πότε συνέβη;
Γιατί; (Why): Γιατί συμβαίνει;
Ποιος; (Who): Ποιος εμπλέκεται στο πρόβλημα;
Πώς; (How): Πώς μπορεί να ξεπεραστεί;
Στόχος της είναι να εκπαιδευτούν οι μαθητές, ώστε να καθορίζουν τα βασικά αίτια αλλά και να εντοπίζουν τις διαφορετικές όψεις ενός προβλήματος, γεγονότος ή κατάστασης.
Ποιο ή Τι; (What): Ποιο είναι το πρόβλημα;
Πού; (Where): Πού συμβαίνει;
Πότε; (When): Πότε συνέβη;
Γιατί; (Why): Γιατί συμβαίνει;
Ποιος; (Who): Ποιος εμπλέκεται στο πρόβλημα;
Πώς; (How): Πώς μπορεί να ξεπεραστεί;
Στόχος της είναι να εκπαιδευτούν οι μαθητές, ώστε να καθορίζουν τα βασικά αίτια αλλά και να εντοπίζουν τις διαφορετικές όψεις ενός προβλήματος, γεγονότος ή κατάστασης.
Σε ομάδες εργασίας των 6 ατόμων ανατίθεται σε κάθε μέλος της ομάδας μία εκ των 6 ερωτήσεων. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα σε κάθε μαθητή να ασχοληθεί με ένα στοίχε ίο-πλευρά του υπό διερεύνηση προβλήματος.
Οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις στοχεύουν να επιλύσουν να διευκρινιστεί μια συγκεκριμένη διαδικασία.
Οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις στοχεύουν να επιλύσουν να διευκρινιστεί μια συγκεκριμένη διαδικασία.
Καρέκλα αφήγησης
Ένας μαθητής κάθεται σε μια καρέκλα στο κέντρο της τάξης και αφηγείται -ως ένα συγκεκριμένο ιστορικό πρόσωπο- τα βιώματα του, εκφράζει συναισθήματα, εξομολογείται κ.λπ.
Ένας μαθητής κάθεται σε μια καρέκλα στο κέντρο της τάξης και αφηγείται -ως ένα συγκεκριμένο ιστορικό πρόσωπο- τα βιώματα του, εκφράζει συναισθήματα, εξομολογείται κ.λπ.
Η Ζένια, μια Ιουδαία στην Αίγυπτο αφηγείται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.
Η θυσία του Αβραάμ
Διάδρομος της συνείδησης
Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες και στέκονται αντικριστά. Ανάμεσα περπατά ένα πρόσωπο που βρίσκεται σε δίλημμα. Οι μαθητές των ομάδων μιλούν ο ένας μετά τον άλλον και στη συνέχεια ταυτόχρονα. Η τεχνική δημιουργεί δραματική ένταση, οι συμμετέχοντες εμβαθύνουν στο πρόβλημα και βιώνουν τη δυσκολία της απόφασης.
Ο Σάββας είναι ο Αβραάμ και βρίσκεται σε δίλημμα αν πρέπει να θυσιάσει ή όχι τον γιο του Ισαάκ.
Παγωμένη» εικόνα - Tableau vivant - Still Image
Ομάδα μαθητών, χρησιμοποιώντας τα σώματα τους, δημιουργούν μια εικόνα που αποκρυσταλλώνει μια στιγμή της δράσης ή της ζωής ενός προσώπου, ένα θέμα, μια ιδέα, συναισθήματα ή σκέψεις της ομάδας. Η τεχνική δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές που στήνουν την εικόνα να εστιάσουν στο σημαντικό, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές ασκούνται στην ανάγνωση της. Η ακίνητη εικόνα μπορεί να συνδυαστεί με μουσική
Ομάδα μαθητών, χρησιμοποιώντας τα σώματα τους, δημιουργούν μια εικόνα που αποκρυσταλλώνει μια στιγμή της δράσης ή της ζωής ενός προσώπου, ένα θέμα, μια ιδέα, συναισθήματα ή σκέψεις της ομάδας. Η τεχνική δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές που στήνουν την εικόνα να εστιάσουν στο σημαντικό, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές ασκούνται στην ανάγνωση της. Η ακίνητη εικόνα μπορεί να συνδυαστεί με μουσική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.