Στους μαθητές μου!!!


Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε σαν άσκηση στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' Επίπεδο. Με πολλή αγάπη μαζί τώρα θα το εμπλουτίσουμε με εργασίες, σκέψεις και εικόνες και ελπίζω να αποτελέσει τον αγαπημένο δικτυακό σας τόπο. Μέσα στις σελίδες του να ταξιδέψετε τώρα, αλλά και αργότερα για να κρατήσετε ζωντανά στη μνήμη σας όσα θα ζήσουμε μαζί αυτή τη χρονιά.

Το Σχολείο

Το Σχολείο

Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

Ευχαριστώ τον δημιουργό μου

Στη Θεματική Ενότητα 7:Αγία Γραφή: Το ιερό βιβλίο της Εκκλησίας μιλήσαμε για τα βιβλία της και διαβάσαμε διάφορα κείμενα που μας αφηγούνται τον συναρπαστικό διάλογο και τη σχέση Θεού και ανθρώπου.

Στη συνέχεια  διαβάζουμε τη δημιουργία του κόσμου ΓΕΝΕΣΙΣ(1,1- 11,32) και γνωρίζουμε στο κείμενο γεμάτες εικόνες απέραντης αγάπης του Θεού με τον Άνθρωπο,το δημιούργημά του.
Τέλος, αφού διαβάσαμε το παραδοσιακό τραγούδι, ο Σπίνος, τα παιδιά έφεραν στο μυαλό τους κάτι που έγραψαν ή δημιούργησαν, έδωσαν φωνή στο δημιούργημά τους και έγραψαν ένα ποίημα για να ευχαριστήσουν τον δημιουργό τους.
 
 Ο Σπίνος, Παραδοσιακό τραγούδι
Σε φουντωμένο δέντρου κλωνάρι
κάθεται σπίνος και κελαϊδεί
τόση ακούει τέρψη και χάρη
και πλησιάζει ένα παιδί
Σπίνε, μ’ αρέσει το ψάλσιμό σου
τα λέγεις όλα, όλα καλά,
μα ποιος είναι διδάσκαλος σου,
που σου μαθαίνει τα μουσικά;
Μάθε, παιδάκι, διδάσκαλός μου
που μου μαθαίνει τη μουσική
είναι ο Πλάστης όλου του κόσμου
η Πρόνοιά Του η πατρική.
 


 

Συγχαρητήρια, Πέτρο, Χρυσή Καλ., Δάφνη και Μιχαέλα για τα ποιήματα που γράψατε για τα δημιουργήματά σας για να σας αποδώσουν τις ευχαριστίες τους!

Πέμπτη 16 Μαΐου 2024

Αντιγνωμίες :Υπέρ και κατά της τηλεόρασης

Στο μάθημα της Μελέτης "Aκούμε ραδιόφωνο, παρακολουθούμε τηλεόραση" χωριστήκαμε σε δύο ομάδες με σκοπό να πά­ρουμε μέρος σε μια συζήτηση με θέμα τα υπέρ και τα κατά της τηλεόρασης, αξιοποιώντας τη στρατηγική των αντιγνωμιών.
 

Αντιγνωμίες 
 Πρόκειται για τεχνική ανταλλαγής αντίθετων απόψεων μεταξύ ομάδων ή ατόμων. Βοηθά τα παιδιά να ασκηθούν στον διάλογο, στην ανεύρεση επιχειρηματολογίας, στην ύπαρξη αντίθετων απόψεων, στην τέχνη της πειθούς. Βοηθά επίσης στην έκφραση ακραίων απόψεων και γνωμών στο ασφαλές περιβάλλον του σχολείου. Οι αντιγνωμίες δεν είναι αυτοσκοπός. Αποτελούν μέρος της διερευνητικής διεργασίας ενός θέματος και συνήθως συνοδεύονται από συμπεράσματα και συζήτηση στην τάξη. Δημιουργήσαμε δυο ομάδες, ονομάσαμε την εκπομπή "Υπέρ και κατά της τηλεόρασης" και ξεκινήσαμε. 
 
Οι ομάδες


 Επιχειρήματα της 1ης  ομάδας
 
-Η τηλεόραση  είναι ένα  πολυεργαλείο. Ωφελεί καθώς με αυτό μπορούμε να ενημερωνόμαστε για πολλά πράγματα που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, η τηλεόραση μπορεί πολλές φορές να μας κρατάει συντροφιά, ιδιαίτερα όταν είμαστε μόνοι μας.
-Η τηλεόραση  ωφελεί, γιατί μπορούμε να ενημερωθούμε για τον καιρό και για ό,τι γίνεται στον κόσμο. Μπορούμε να δούμε ταινίες, ντοκυμαντέρ και κινούμενα σχέδια. Επίσης, βλέπουμε πολλές διαφημίσεις και ξέρουμε τι προϊόντα υπάρχουν.
-Η τηλεόραση ωφελεί γιατί παίρνεις άμεσες πληροφορίες για ό,τι συμβαίνει στον έξω κόσμο.
-Με την τηλεόραση οι τηλεθεατές μαθαίνουν τι γίνεται στον κόσμο. -Η τηλεόραση μας βοηθάει να περνάμε την ώρα μας ευχάριστα και είναι μια ευχάριστη παρέα όταν είμαστε μόνοι μας.
 
 Επιχειρήματα της 2ης  ομάδας
 
- Η τηλεόραση βλάπτει πρώτον γιατί καθόμαστε πολλές ώρες στον καναπέ. Επιπλέον, κάνει κακό στα μάτια, στον εγκέφαλο, την σκέψη μας και πολλές φορές δείχνει πράγματα που μπορεί να τρομάζουν τα μικρότερα παιδάκια. Οπότε είναι καλύτερο να ανοίγουμε για λίγη ώρα την τηλεόραση και να βλέπουμε συγκεκριμένα πράγματα. Επιπλέον, όταν βλέπουμε λίγη ώρα τηλεόραση, δεν κάνουμε τόσο κακό στον εαυτό μας και έχουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο.
-Η τηλεόραση βλάπτει γιατί:προκαλεί προβλήματα όρασης, οδηγεί σε κοινωνική απομόνωση και προβάλλει αρνητικά για τα παιδιά και τους νέους. Ακόμη, μπορεί να χειραγωγήσει τον λαό, κάνοντας προπαγάνδα και διαστρεβλώνοντας την αλήθεια.Τέλος, οδηγεί σε υπερκαταναλωτισμό μέσω των διαφημίσεων.
-Πιστεύω ότι η τηλεόραση "σκοτώνει" τη φαντασία των παιδιών. Τα παιδιά χωρίς την τηλεόραση ανάγκαζαν το μυαλό τους να κάνει κάτι δημιουργικό, ενώ με την τηλεόραση παίρνουν έτοιμες εικόνες χωρίς τη δική τους φαντασία.
-Η τηλεόραση βλάπτει την υγεία μας, καθώς αν βλέπουμε πολλές ώρες πονάνε τα μάτια μας. Ακόμη, αν βλέπουμε πολύ τηλεόραση, δεν θέλουμε να παίζουμε με άλλους και γινόμαστε επιθετικοί. Τέλος, βλέποντας πολύ τηλεόραση και παράλληλα τρώγοντας, βάζουμε κιλά.
-Η τηλεόραση βλάπτει γιατί έχει πολλές ακατάλληλες εκπομπές που προβάλουν λάθος πρότυπα, τα οποία υιοθετούν τα παιδιά και οι νέοι.
-Πιστεύω ότι η τηλεόραση βλάπτει, επειδή η υπερβολική ώρα έκθεσης των ματιών στην οθόνη της τηλεόρασης βλάτει την υγεία των ματιών.
-Η τηλεόραση βλάπτει και γι΄αυτό μπορείτε να παίξετε με τα κατοικίδιά σας και αν δεν έχετε, παίξτε κάποιο επιτραπέζιο παιχνίδι.

Οι δύο συντονίστριες της εκπομπής, Δάφνη-Δέσποινα, μετά το πέρας των αντιγνωμιών με παραστατικότητα και άριστη οργάνωση της συζήτησης, έθεσαν ερωτήματα για κάποιες θέσεις των ομάδων από καθημερινά παραδείγματα. Μετά από ομαδική συζήτηση δόθηκαν περαιτέρω εξηγήσεις και αποφασίσαμε:
Χρησιμοποιούμε καλύτερα την τηλεόραση, όταν διαλέγουμε τις εκπομπές, τις κρίνουμε και τις συζητούμε με τους γονείς μας. Επίσης, όταν συγκρίνουμε πώς παρουσιάζεται μια είδηση σε ένα κανάλι και πώς σε ένα άλλο, όταν δεν παρακολουθούμε σκηνές βίας, όταν κρίνουμε τις διαφημίσεις και ελέγχουμε αν είναι σωστές ή παραπλανητικές. Τέλος, καταλήξαμε στο σύνθημα: Ναι στην τηλεόραση, αλλά με μέτρο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...