Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

Διάλογος με τον πολιτισμό μας με την τεχνική των αντιγνωμιών

Στο μάθημα της Μελέτης "Ένας διάλογος με τον πολιτισμό" αποφασίσαμε να εξετάσουμε το θέμα της μεταφοράς των έργων τέχνης με την τεχνική των αντιγνωμιών
 

Αντιγνωμίες  
Πρόκειται για τεχνική ανταλλαγής αντίθετων απόψεων μεταξύ ομάδων ή ατόμων. Βοηθά τα παιδιά να ασκηθούν στον διάλογο, στην ανεύρεση επιχειρηματολογίας, στην ύπαρξη αντίθετων απόψεων, στην τέχνη της πειθούς. Βοηθά επίσης στην έκφραση ακραίων απόψεων και γνωμών στο ασφαλές περιβάλλον του σχολείου. Οι αντιγνωμίες δεν είναι αυτοσκοπός. Αποτελούν μέρος της διερευνητικής διεργασίας ενός θέματος και συνήθως συνοδεύονται από συμπεράσματα και συζήτηση στην τάξη.
Δημιουργήσαμε δύο ομάδες, η τάξη ετοιμάσθηκε κατάλληλα, ονομάσαμε την εκπομπή "Συζητάμε όλοι μαζί" και σκοπός η υποστήριξη των θέσεών μας με επιχειρήματα στην τέχνη της πειθούς.



Συντονιστές της εκπομπής η Ελένη και ο Ιάσονας και με πολύ εύστοχες ερωτήσεις προέτρεπαν τα μέλη των ομάδων να τοποθετηθούν και να υποστηρίξουν τις θέσεις τους.


Οι ομάδες 




Επιχειρήματα της 1ης ομάδας
-Τα έργα τέχνης πρέπει να μένουν στον τόπο που δημιουργήθηκαν γιατί είναι η κληρονομιά του. Είναι σαν πολιτιστική περιουσία της κάθε χώρας και αυτό θα πρέπει να το σεβαστούν και να το δεχτούν όλες οι άλλες χώρες.
-Τα έργα τέχνης πρέπει να μένουν εκεί που είναι γιατί συνδέονται με την ιστορία του τόπου που δημιουργήθηκαν και όχι να ταξιδεύουν με τον κίνδυνο να φθαρούν.
-Τα  έργα τέχνης πιστεύω ότι πρέπει να μένουν στον τόπο που δημιουργήθηκαν και όχι να ταξιδεύουν γιατί εμείς δεν θα μπορούμε να τα δούμε και να τα ευχαριστηθούμε.
-Τα έργα τέχνης δεν πρέπει να ταξιδεύουν γιατί είναι έργα του κάθε λαού και δείχνουν τον πολιτισμό τους που είναι μοναδικός.
-Πιστεύω ότι τα έργα τέχνης πρέπει να μένουν στη χώρα που δημιουργήθηκαν. Έτσι όλοι οι τουρίστες θα ταξιδεύουν για να δουν όλα τα ωραία έργα που δημιουργούν οι καλλιτέχνες.
 



 


Επιχειρήματα της 2ης ομάδας
-Είναι θετικό να ταξιδεύουν τα έργα τέχνης σε άλλες χώρες γιατί θα γίνουν γνωστά παγκοσμίως και με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν όλοι την ιστορία τους.
 -Τα έργα τέχνης πρέπει να ταξιδεύουν και σε άλλες χώρες για να μπορούν να τα θαυμάσουν κι άνθρωποι που δεν έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν.
-Τα έργα τέχνης πρέπει να ταξιδεύουν για να έχει τη δυνατότητα όλος ο πληθυσμός να τα γνωρίσει. 
-Τα έργα τέχνης θα πρέπει να ταξιδεύουν σε άλλες χώρες για να τα βλέπει και να μαθαίνει την ιστορία τους περισσότερος κόσμος.
-Αν τα έργα τέχνης ταξιδεύουν στο εξωτερικό θα έχουν την ευκαιρία να τα δουν στη χώρα τους και δεν θα χρειάζεται να ξοδεύουν πολλά λεφτά για να πηγαίνουν να τα δουν από κοντά στην άλλη χώρα. 
-Πιστεύω ότι τα έργα τέχνης πρέπει να ταξιδεύουν και θα ταξιδεύουν.
 





Τα παιδιά και των δύο ομάδων υποστήριξαν πολύ δυναμικά και απόλυτα όμως τις θέσεις τους,  με αποτέλεσμα το κοινό ήταν διχασμένο ποια άποψη να υιοθετήσει. Με τη βοήθεια των συντονιστών με εύστοχες ερωτήσεις έγινε μια προσπάθεια να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα και με τον δεύτερο γύρο επιχειρημάτων υιοθετήθηκαν τα εξής.
 
Δημιουργία τρισδιάστατων εικονικών περιηγήσεων σε κάθε μουσείο. 
Κατασκευή πιστών αντιγράφων των έργων της τέχνης για να ταξιδεύουν σε άλλες χώρες, χωρίς τον κίνδυνο της φθοράς των αυθεντικών έργων. 
Αποτέλεσμα όλων αυτών τα αυθεντικά έργα παραμένουν στο φυσικό περιβάλλον τους, ο τουρισμός της χώρας δεν πλήττεται και ταυτόχρονα αναδεικνύεται ο πολιτισμός της χώρας.
Συγχαρητήρια στους συντονιστές για την άρτια οργάνωση της εκπομπής και στα παιδιά των δύο ομάδων για την υποστήριξη των θέσεών τους με σωστά επιχειρήματα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.