Στο μάθημα της Μελέτης "Η ρύπανση του αέρα" μιλήσαμε για την ατμοσφαιρική ρύπανση και αποφασίσαμε να υποστηρίξουμε με επιχειρήματα αν ο αέρας που αναπνέουμε στην περιοχή μας είναι καθαρός ή όχι με την τεχνική των αντιγνωμιών.
Αντιγνωμίες
Πρόκειται
για τεχνική ανταλλαγής αντίθετων απόψεων μεταξύ ομάδων ή ατόμων. Βοηθά
τα παιδιά να ασκηθούν στον διάλογο, στην ανεύρεση επιχειρηματολογίας,
στην ύπαρξη αντίθετων απόψεων, στην τέχνη της πειθούς. Βοηθά επίσης στην
έκφραση ακραίων απόψεων και γνωμών στο ασφαλές περιβάλλον του σχολείου.
Οι αντιγνωμίες δεν είναι αυτοσκοπός. Αποτελούν μέρος της διερευνητικής
διεργασίας ενός θέματος και συνήθως συνοδεύονται από συμπεράσματα και
συζήτηση στην τάξη.
Δημιουργήσαμε δυο ομάδες, ονομάσαμε την εκπομπή "Μιλάμε με έργα" με συντονιστές τον Δημήτρη και την Παρασκευή και ξεκινήσαμε.
Οι ομάδες
Επιχειρήματα της 1ης ομάδας
-Ζούμε σε μια περιοχή μέσα στο δάσος και αναπνέουμε καθαρό αέρα.
-Η περιοχή μας δεν έχει κίνηση με αυτοκίνητα και λεωφορεία, οπότε δεν έχει και καυσαέρια.
-Ήρθε το φυσικό αέριο στα Πεύκα και δεν ανάβουν πολύ τα τζάκια που μολύνουν την ατμόσφαιρα.
-Γύρω από την περιοχή μας υπάρχουν πολλά δέντρα και καθόλου εργοστάσια που μολύνουν την ατμόσφαιρα.
-Είμαστε πολύ τυχεροί. Ζούμε σε έναν παράδεισο. Το λέει και η λέξη:Πεύκα. Ούτε εργοστάσια, ούτε καυσαέρια. Μόνο πεύκα και καθαρός αέρας.
Επιχειρήματα της
2ης ομάδας
-Όχι, όχι και πάλι όχι! Ο αέρας που αναπνέουμε είναι πολύ βρώμικος επειδή χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα να πηγαίνουμε στη δουλειά μας.
-Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε το ποδήλατο και στην περιοχή μας να αλλάξουν τα μέσα μεταφοράς με ηλιακά λεωφορεία, τρόλει και τραμ.
-Ο αέρας στην περιοχή μας δεν είναι καθαρός γιατί κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα.
-Καθαρός ο αέρας μας; Είστε καλά! Σκεφτείτε μόνο πόσα αυτοκίνητα μαζεύονται την ώρα που σχολάμε! Αναπνοή δεν μπορούμε να πάρουμε από τα καυσαέρια των εξατμίσεων.
-Μία είναι η λύση για να προστατέψουμε τη φύση! Ηλιακά λεωφορεία και αυτοκίνητα άμεσα. Να χρησιμοποιήσουμε και την ηλιακή ενέργεια. Βέβαια και ο ποδαρόδρομος δεν βλάπτει αφού μας διατηρεί σε φόρμα.
Οι δύο συντονιστές της εκπομπής μετά το πέρας των
αντιγνωμιών με παραστατικότητα και άριστη οργάνωση της συζήτησης, έθεσαν
ερωτήματα για κάποιες θέσεις των ομάδων από καθημερινά παραδείγματα, όπως τη μετακίνηση από και προς το σχολείο καθώς κάθε πρωί και κάθε μεσημέρι επικρατεί μεγάλος συνωστισμός αυτοκινήτων. Μετά από
ομαδική συζήτηση δόθηκαν περαιτέρω εξηγήσεις και αποφασίσαμε:
Μολύνουμε λιγότερο την ατμόσφαιρα, όταν σε κοντινές αποστάσεις αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο και επιλέγουμε να διανύουμε τις αποστάσεις με τα πόδια. Επίσης, καλό είναι να χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς όταν δεν υπάρχει πίεση χρόνου. Τέλος, τονίσθηκε ότι αν θέλουμε να διατηρήσουμε την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε να μην αδιαφορούμε, αλλά να ανακυκλώνουμε, να μειώσουμε τα απορρίμματα και να βοηθούμε στην αναδάσωση. Ακόμη, ευχηθήκαμε γρήγορα να κυκλοφορήσουν ηλιακά λεωφορεία και αυτοκίνητα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Μολύνουμε λιγότερο την ατμόσφαιρα, όταν σε κοντινές αποστάσεις αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο και επιλέγουμε να διανύουμε τις αποστάσεις με τα πόδια. Επίσης, καλό είναι να χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς όταν δεν υπάρχει πίεση χρόνου. Τέλος, τονίσθηκε ότι αν θέλουμε να διατηρήσουμε την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε να μην αδιαφορούμε, αλλά να ανακυκλώνουμε, να μειώσουμε τα απορρίμματα και να βοηθούμε στην αναδάσωση. Ακόμη, ευχηθήκαμε γρήγορα να κυκλοφορήσουν ηλιακά λεωφορεία και αυτοκίνητα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.